pondelok 26. septembra 2016

56. "Keď som dneska v archíve triedil dokumenty..."

TÁŇA: 


...uvedomil som si, aký som strašný pokrytec. Toľko histórie a ja som si anilen neumyl ruky od langoša. O sto rokov to bude niekto kontrolovať a podľa mojich zamastených odtlačkov zistí, že ja, L.P. som sa stravoval ako idiot. Že som obľuboval staničné hostince, pofidérne držkové s pečivom v plastovom košíku. Jedlo z menzy považoval za najsvätejší rituál. Málokedy som pohrdol richmanom zo Šafka, ktorý som mal neďaleko od fakulty. Ale tak ako má vyžiť študent, ktorý ma na mesačnú existenciu pridelených 100 eur? (majsterská otázka)

...som si pri lustrovaní zväzkov uvedomil, že moja máma bola najväčšia harpya v celom Československu.

...zbadal som takú čudnú vec. V jednom spise chýbala strana 666. 665 bola, 667 ale 666 nikde. Náhoda? Preštudoval som si konkrétny text a zistil som, že sa týkal počtu podnikov v Bratislave v roku 1977. Zaujímavé. Budem pátrať ďalej.

...vletel do miestnosti nočný motýľ a sadol na stôl presne oproti mne. Vyložil som si nohy a započúval som sa do jemného šumenia knižničnej neónky a šuchotania motýlich krídel. Zaspal som posediačky. Papiere rozfúkal prievan. Spätné zaraďovanie trvalo večne.

...napadlo ma, koľko vecí sa v súčasnosti zaznamenáva. Kamerové systémy, kontá v bankách, prevody, platby platobnými kartami, sociálne média. Jano mi minule vravel, že na isté miesta v parkoch nasadili ploštice. Vraj visia zo stromov. Nebezpečenstvo prichádza z neba. Zo svätého neba. Akoby ho nastrkoval samotný boh, ktorý bdie nad mladými notorikmi popíjajúcimi v parku niekde v centre Bratislavy dišputujúcimi o závažných aktuálnych politických témach. Všetko je podchytené. 


RADKA:


Môj mozog bol už dávno na dovolenke alebo spal. Mávam celkom problém rozlíšiť jeho mód dovolenky a mód spánku. Príznaky sú v oboch prípadoch veľmi podobné. Nepatrné rozdiely sú naozaj len nepatrné, a tak je vskutku nadľudským údelom ich dekódovať. Zvlášť v takomto stave, keď mi "pomáhajú" len dojmy a emócie. Ach, ako neznášam ich prítomnosť. 

Všetky zložky a záložky boli poprehadzované, fulltextové vyhľadávanie nefungovalo, krycie mená boli preškrtané zhora nadol. Chcel som si požičať mozog od kolegu, aby som si vo veciach spravil jasno, ale rýchlo som si uvedomil, že by to bol zrejme krok do tmy. Je to hlupák, človek milión. 

Ako naschvál sa mi musí takáto situácia prihodiť vo chvíli, keď by som si najradšej dal svoju nočnu kávičku s rukou v otvorenom rázporku. Ako naschvál sa mi musela takáto situácia prihodiť vo chvíli, keď som dneska v archíve triedil dokumenty...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára