pondelok 4. júla 2016

44. Dovolenkový zápisník. Útržky.

TÁŇA:

* Sedím vo vlaku. Za oknom sa mihá krajina, ktorú nenavštevujem častejšie ako päť krát do roka. Som ďaleko, som ďalej. Pozorujem sa v okne. Rysy, padajúce vlasy, plné pery. V pozadí sa "miháš" ty, vyslovene sa "miháš". Sedíš pri mne. Spíš, tak ako vždy v dopravnom prostriedku. Istotne sa ti sníva o nejakej maškrtke.

* Ovce pasúce sa medzi fatranskými vrcholkami. Zvonce zvonia a ozývajú sa. Močím si nohy v bystrine, som na pokraji svojich síl, takmer v tranze. Nevládzem, no cítim, že energia mi stále prúdi telom.

* Liptovská Mara smrdí ako bzdocha.

* Dpč, keby som vedela, že na Liptove je večer V LETE zima, zobrala by som si aj nejakú bundu.

* Pozri sa na mňa. Otoč sa. Objím ma. Pochvál ma za to, že som všetko zvládla. Zo Žarnovice pešo do Štiavnických Baní. Odľahlé statky, samoty, nádherné miesta, ktoré by som inak nevidela. Odpočinok v tráve, pod stromom, všade mravce a materina dúška. Vietor, inverzie, putujúca vodná para. Putujúca ja.

* Budím sa v zrube/chate/bývalom salaši. Je prázdny. Otváram dvere a dívam sa pred seba. Absolútne ticho. Len bzukot hmyzu. Dolu tečúci prameň. Idem sa doň umyť. Nahá, yes. Nikto tu nie je. Žiadne hlasy, žiadne autá, žiaden nadbytočný balast. Čistá ja v čistej prírode. Malá Táňa na kameni. Jemný lesný porast rozvoniava ráno nadnádherne, všetky vône rozváňajú a postupne sa otvárajú. Kvapky rosy na čučoriedkach. Vzduch je čistý a chladný. Predsa som 1600 metrov nad morom.

* Povedz stop. Stop. Dé.

D Dušan D Donovaly D Daniel D Drumbľa. STOP! 

* Sedím za dreveným stolom a krájam slaninu. Budem smrdieť od dymu, nemám to rada ale je mi to jedno. Cestovné balenie šampónu a kondicionéru mám so sebou. Jediné, čo mi vadí je, že si nemôžem dôkladne umyť ruky.

* Vyrážame lokálnym busom smer Staré Hory. Tento kraj vôbec nepoznám a samozrejme ma zase fascinuje úplne všetko. Vajíčko namäkko a turek v miestnej stravovni. Všade rastie durman.

*Aha! Tak sem si chodil do školy, tu je staré ihrisko, tamto býva sestra, toť vynikajúca krčma, staré vlakové "nádražie", hnusná plavéreň, bordel za cestou, tu chcú rúbať stromy, tamto najlepšie varia.

*Grilujeme u Maťa, pijem pivo na verande, susedia húkajú. Tomuto hovorím letná dovolenka!


Foto Táňa

Kerling 2015

Foto Táňa
Ružomberok 2015

Foto Táňa
Ludrová hot summer 2015


RADKA:


*

Šlapky, ktoré som si kúpila nie sú vhodné na dlhé prechádzky. Prešli sme sa po promenáde do neďalekého mestečka a ja môžem počítať pľuzgiere na nohách. Nestačí, že mi slnko spálilo moju hebkú pokožku, ale ešte aj pľuzgiere budem mať. Nabudúce nebudem veriť nikomu. Ani predavačke v obuvi, ani domácim, že na opaľovanie je najlepší olivový olej.

*
Ráno melón na balkóne v tričku Iron Maiden od môjho bývalého frajera.

*
Bombová zábava na lodi. Kapitán na mne mohol oči nechať, keď videl ako to viem roztočiť na tanečnom parkete. Uniformy, tie ja môžem. Keď som vystupovala z lode, tak na mňa aj žmurkol. Škoda len, že som si na neho nevzala kontakt, mohla som mať o jedno dovolenkové „povyražení“ naviac. Menej je niekedy viac, vravievala moja stará mama. Tu to však neplatí.

*
Sangría od rána do večera!

*
Biele mapy soli na nohách. Soľ vo vlasoch, na perách, občas páli v očiach. Vynorí sa aj pár pieh, aby som na ne nezabudla.

*



Foto Radka
Barcelona 2014

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára