pondelok 17. októbra 2016

59. Imaginárna mapa mesta

RADKA:



Dávaj pozor, aby si sa nemotal v kruhu.

Námestia bez mena. Veľké plochy zelene, v niektorých štvrtiach nadmieru divokej (na to bacha!). Centrálne body s intímnym osvetlením. Nadmieru náročné (občas aj riskantné) vybrať si jednu z priľahlých ciest, ktoré sa farebne odlišujú.  Orientácii v priestore dopomáha dotyk, sem-tam nejaké gesto.

Nekonečná ulica. Najradšej by si prešiel, čo najrýchlejšie. Najradšej na bicykli. Najradšej sám. Hlavne sa neobzerať. Ide ti to lepšie ako Orfeovi. Myslíš na neho viac, než na jeho ženu. Ulica je temná. Zo všetkého najviac chceš byť na jej konci. Atmosféra: dokonalá. Nahlas počítaš kroky a tvoj hlas sa zhmotňuje v eche. Je vás tam mnoho, príliš mnoho.

Bulvár. Stromy a palmy v bezdrôtovom spojení. Vtáčik ti sadá na rameno. Oddychuje. Rozťahuješ ruky a určuješ uhol dopadu slnečného žiarenia. Len tak, podľa momentálnej nálady. Mraky sa priblížia, keď si zakryješ oči. V okolí sú ľudia. Ich počet je ideálny. Nie si sám, ale taktiež nie si ani s niekým. Krok máš ľahký. Ideš predsa z kopca.

Z domov radovej výstavby vyliezajú ľudia ako mravce. Nasadajú na bicykle (najobľúbenejší spôsob prepravy) a v pravidelných intervaloch sa menšie skupiny odpájajú. Niektorí odbočia doľava, niektorí doprava. Vždy sa nájde niekto, kto si chce cestu skrátiť a tak si to preštrikuje pomedzi ploty a záhrady priľahlých domov. Tých máš najradšej.

Cestou okolo jazera pozoruješ, že mrzne. Nevieš sa zorientovať. Strácaš prehľad o tom, čo sa okolo teba odohráva. Premýšľaš, kde si zle zahol. Či pri krokodíliom kráľovičovi alebo tej smiešnej kaviarni, ktorá vyzerá ako krabica od topánok. Je potrebné sa vrátiť, v mysli prejsť inou cestou a nájsť tri trblietky na tele polonahej predavačky županov na jednom z námestí bez mena. 

TÁŇA:

Košická ulica.

S vínom to ide vždy najlepšie. S vínom to ide vždy úplne hladko. Ide to samo. Všetko. Samospády. Zákruty. Strasti. Smiechy a prehry v kartách. Osprchovať sa. Začať znovu od čistoty. Ružové obláčiky vo vodnej pare. Mäkký biely uterák na nahom tele. Na tajnom nahom tele. Naozaj má každá žena jeden prsník väčší?

Trhovisko Miletičova.

Položím vás na lôžko. Tak rád by som vás tam videl. Obeta so zlatým krížikom zarezaným vo výstrihu. Obeta daná mne. Beta ešte jednu kofolu. Beta ešte Ferovi jedno pivo. Beta a nedáš si niečo s nami? Beta, pavučiny vám budú visieť nad hlavou, keď vás budem milovať. Beta, som silák, som statný muž v najlepších rokoch.

Mudroňova.

Ešte raz sa na mňa niekto pozrie tak sa zabijem. Táto vlastnosť ľudí. Všetko pozorovať, všetko vnímať, vo všetkom sa zamotávať a strácať. Čo sa to tu deje? Miliarda autobusov pod hradom. Ruskí turisti. Chutí im vôbec vodka v tomto meste? Čo im behá hlavou keď hľadia dolu na centrum mesta? Ako sa taká Bratislava líši od Moskvy?

Prokopa Veľkého.

Dúfam, že nestretnem toho debila s pitbullom. Džeky, musíme zvoliť iný okruh. Dnes pôjdeme okolo tých zakrpatených bukov. Ak budeš žrať žalude, kopnem ťa do hlavy. Poď, poď. Zabehneme si trochu.

Obchodná.

Vieš čo teraz mám len poobedné tréningy. Ráno vstanem, dám si nejaký strečing, zabehnem si, kolečko okolo domu, vieš ako, na zahriatie. O deviatej mám manikúru, z nej bežím na kozmetiku a potom kaderko. Ježiš minule mi tak dojebala vlasy. Normálne som jej nechcela zaplatiť. Vravím jej, chcem zmenu. Ona, že oké, oké a vyjdem odtiaľ taká istá ako predtým. A Mulošovský? Môže byť rád, že mu dám raz za mesiac, vieš čo... Nerev mi tu. Prosím ťa, nerev. V tej novej čínskej si už bola? Menu štyri ečka. Môžme ísť budúcu stredu. Jáj, máš posilku. Tak čo v piatok?

Karloveské rameno.

Voda sa zlieva. Voda plynie. Neustály kolobeh. Tento pán naozaj pracoval v STV? Zaujímavý. Teraz už viem, že keď zbieram štrk na kaktusy, musím ho upiecť. Zabiť baktérie.

Karadžičova.

Ak ho neuvidím v tom Brne, skapem. Nemôže existovať niekto s takouto charizmou na tomto svete. Jednoducho nemôže. On čo má v tom pohľade? On je z iného sveta. Prečo? Prečo? Prečo? Keby som mala znovu 13 a lepila si posters na stenu, bol by to iba jeden. Ako sa volá? Claus? Esben? Esben? Tak tajomné meno som v živote nepočula. To nie je Milan, Braňo ani Rišo. To je ESBEN. To nie je zakrpatený midžet niekde od pivka.    

Sibírska.

Prečo mi neprihral? Mohol som dať kôš. Idem si radšej sadnúť na múrik.

Rybné námestie.

Nemôžem stále takto unikať. Utekať preč po každom probléme. Jedna borka, dve, päť, desať. Akože alko to má vyriešiť? Som právnik. Musím ju presvedčiť o svojej pravde.

hrady.

Zahnojiť, poliať. Zahnojiť, poliať. Spraviť kompót. Uvariť džem na zimu. Mať zásoby do koláčov. Vyprášiť koberce. Postaviť vodu na kávu. Sadnúť si pod jabloň. Toto potrebujem, nič viac. Nič viac mi nechýba. Teda ešte vytrhať burinu. To rastie ako huby po daždi. Sláva príde? 

Nová doba.

Nedala som ešte sýkorkám. Upečiem karé a musím to napraviť. Čo budú jesť? Pokapať od hladu ich určite nenechám. Ľanové semienka mi minule žrať nechceli.

Špitálska.

Kks, akože čo si myslí? Na ten jej feedback sa jej môžem vysrať. Rates, faktúrky, stretnutia. Ja chcem mať normálny život. Nie sa tu doťahovať o pár tisíc eur. Nie, nezavolám. Nie, ja nebudem ten, ktorý za ňu vyrieši všetky jej sračky. Čo chcela, to nech má. Ja nebudem robiť pre T-com. Ja nebudem robiť pre O2. 

Kollárko.

Domov chcem ísť. Chýbajú mi tie nostaldžik chvíle vo vlaku. To, keď vidím čínsky múr, to keď vlak prechádza cez zabudnutý Koš, to, keď vidím kopec nad Novákmi. Prší, hmla. Tu som doma. Tu sú kopce, ticho, mhd v rozklade. Toto je moje mesto.

Trenčianska.

Celý deň ti periem a upratujem jak piča, nemáme ani mlieko. A on mal ísť len do obchodu pomedzi svoje stretká s kamošmi. A kokot nestihne. Jebne ma, hladná som jak pes.

Kulíškova.

Slečna, keby zavial vietor trošku viac, videl by som ako vám spodné prádlo opisuje kontúry ohanbia. Istotne by ste sa zahanbili. To by bola rozkoš.  Namiesto toho smerujem a zahýbam do obchodu pre rádioamatérov. Nepotešili ste ma.

SNP.

S Ibrahimom bola vždy sranda. Yes.

  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára