streda 30. septembra 2020

126. Slová - vyber si najobľúbenejšie slová v rôznych jazykoch a popíš, čo sa ti na nich tak páči

TÁŇA:


Ja mám rada všetky slová, hm. Nejdem sa tu prehrabávať v slovníkoch. Toto ma napadlo včera v trolejbuse. A niečo som ešte doplnila.

Treat

Yours

Melting

Mine

Mind

Unknown

Wanderlust

Cadillac 


Das Cerebrum

Der Herbst

Die Nacht

Der Schmetterling


Môžem?

Dážď

Smiem

Sen

Oblok

Dych

Harfa

Kaluž

Gaštan

Žabó

Óda

Muž

Hríbik

Papradie

Viecha

Pleso

Plezír!

Ústranie

Hudba 

(Tieto slová mám rada lebo navodzujú príjemné pocity)


Peis

Oppvarming 

Sofa 

Sovesofa 

Dusj 

Toalett 

Ovn 

Komfyr 

Grill 

Vannkoker 

Kjøkken 

Kjøkkenutstyr 

Kjøleskap 

Uteplass 

Utsikt 

Sjøutsikt 

Fjellutsikt


(Tieto slová asi tiež navodzujú príjemné pocity)



La rivière de feu

La antise

La tête

La dentelle

Le chewing gum 

(Toto nepotrebuje ani komentár, už len to ako to znie je krása sama)


Sangiovese

Montepulciano

Barbera

Nero d'Avola

Primitivo

Valpolicella

Dolcetto

Nebbiolo

(Tu som sa pokúšala zavtipkovať)


El Arcoiris (šp. dúha, páči sa mi ako to pomenováva ten tvar, arkáda, arcoiris)

Luftmensch (Yiddish, snívajúci človek/rojko, niekto s hlavou v oblakoch, človek, ktorý žije len z lásky a vzduchu)

El Árbol (šp. strom, alternatívna forma znie el arbor, čo ma privádza k jednému z mojich veľmi obľúbených miest, k arborétu)

Avião (port. lietadlo)

Ylang-ylang (tak ako to znie to aj vonia!)

Komorebi (jap. svetlo presvitajúce cez koruny stromov)

Elsker (nor. láska)

Szúnyog (maď. vyslov súňok/g, komár, nikto toto zviera nenazval jemnejšie! Taliansky sa povie Zanzara, lebo Zzzz :)

Zapomnění

Bytí

Shledání

Pampeliška

Objížďka

Léto

Představení


(Ono, túto hru sa dá hrať veľmi dlho...)


RADKA:


chuva - lebo v tomto slove naozaj prší

dat klopt! - lebo je to pravda!

très mignon - lebo mi to pripomína miňonky

niemand - lebo nikto

majd - lebo potom

kicsi lány - lebo kiči

byl odejit - lebo pasívum


morze

la mer

il mare

das Meer


alma

anima

sabaka

Náhorný Karabach

miradouro


meruňka

albicocca


a v poslednej dobe aj porisko a dividendy



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára