streda 16. septembra 2015

2. Básne

Vyber jednu až tri zo svojich obľúbených básní. Takú, ktorú máš rada. Takú, ktorá Ťa ovplyvňuje, inšpiruje, mení.

RADKA: 

1. ELS MOORS

BEZ NÁZVU

jsem zahradník co má alibi
a fialovou zimní kombinézu
udržuju pozemek
odkud se odpalují míčky
a v cípu
kam míček dopadne
leží většinou mrtvola

ve skleněné budce prodávám zmrzlinu
návštěvníkům
dokud ze mě není strom
do kterého uhodí blesk
a pole se shromáždilo kolem

ráno vycházím na ulici se studenýma nohama
v ruce oranžový umělohmotný košík
kterým se mléko

nechodím po tenkém ledě

když roztahuju nohy
dělám, že jsou to křídla

2. EZRA POUND
And the days are not full enough

And the days are not full enough
And the nights are not full enough
And life slips by like a field mouse
Not shaking the grass.



TÁŇA:


1. Rolando Sánchez Mejías

S neurčitou chutí

S neurčitou chutí
se to pomalu vrstvilo.

Ve skutečnosti není bolest,
nemůže být bolest
za bolestí.

Za bolestí
není nic,
říkají buddhističtí mniši.

A za nicotou?
Tam není nic, 
říká selský rozum.

Pomalu se to vrstvilo.

Tohle se neděje mně.

Děje se mi něco jiného,
čemu nerozumím,
ani ty nerozumíš.

Neděje se to mně
ani tobě
ani nikomu.

Za nicotou 
není nic.

Nebo všechno,
přijde na to.

Mně se děje něco jiného.

Pojď,
řeknu ti to.

Pomalu se to vrstvilo.

2. Petr Borkovec

Větev, Wannsee

Barokní lýtko borovicové větve,
růžové, s klenbou chodidla
prohnutým slastí až k oranžové.

Leželo u cesty v lesoparku,
kde ploskolebí kosi
kličkovali pod listím jak slepýši
a první motýli přetínali světlo,
strnule, jako malá šídla.

3. Juan Carlos Flores

Sušárna

Na jih od Havany je místo mezi zelení a zlatem,
místo určené k hrám.
Je to poklidné místo, říká se, vynikajíci na proměny.

Já jsem na to místo nikdy nešel, čistě z obavy,
že se nevrátím.
Ty jsi na to místo nikdy nešel, čistě z obavy,
že se nevrátíš.
On na to místo nikdy nešel, čistě z obavy,
že se nevrátí.

Na jih od Havany je místo mezi zelení a zlatem,
místo určené k hrám.
Je to poklidné místo, říká se, vynikajíci na proměny.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára