pondelok 26. októbra 2015

9. Týždenník

RADKA:


Vždy v nedeľu ráno ma zobudí svetlo, ktoré sa vkráda do mojej postele. V rovnaký čas. Je jedno, či je november alebo apríl. Tak isto ako je jedno, či som doma alebo nie. Vtedy si predstavujem ako ma to svetlo hľadá. Pomaly, po špičkách sa plíži, odťahuje závesy a ja nespím. Vždy v nedeľu, vždy rovnako.

Hovorím si, že keď Boh odpočíval v siedmy deň, ja urobím presný opak. A tak vždy v nedeľu ráno vstanem so svetlom. Vyhrabem sa z nory v dlhom saténovom župane a z papuče posrkávam horúci čaj. Spálim si pri tom jazyk a tak celý deň mlčím. Rozhliadam sa okolo seba a pozorujem, čo sa zmenilo. Nič. Mach na severnej strane a hríby nie sú lebo je extrémne sucho. Zapálim si fajku a sedím na pníku. Je mi zima na ľavú nohu. Do ruky, v ktorej nedržím fajku beriem papuču a obúvam si ju. Teplý čaj zahreje. Zo zásady pijem len materinu dúšku. Dúšok po dúšku.

Dofajčím, nasekám drevo a pohrabem lístie. Uvarím obed a zjem ho. Studenou vodou zalievam kávu. Priveľa ľudského tepla by mi uškodilo. Zrniečka kávy sa mi usídľujú medzi zubami. Myslím na makovice, ópium a buchty. Zuby mi cvaknú na prázdno.


Dovolím včele, aby ma pobozkala na pery a sledujem jej koniec. S opuchnutou papuľou bežím k najbližšiemu stromu a späť. Zapíšem si pár krátkych, bezvýznamných viet vo všetkých jazykoch sveta. Unavuje ma to. Oči sa mi zatvárajú a ja si chcem aspoň pomyslieť, že spať sa mi ešte nechce. Nestíham to. 

Spím.


TÁŇA:

Triedou letí mokrá tmavozelená špongia. Pristane mi v ruke. Smrdí ako bzdocha. Ponorím ju pod prúd tečúcej vody a vyplachujem z nej zbytky bordelu z kried. Umyvadlom steká prúd hnedej vody. Žmýkam ju a presúvam sa k tabuli. Jednou rukou si držím krídlo, druhou zotieram. Je tam toľko sínusov a kosínusov, tangensov a kotangensov, že po chvíli musím špongiu zase namočiť. Začínam hore a jemne tento kus hmoty posúvam až dole, k spodnému okraju. Fígel je špongiu vyžmýkať tak akurát. Inak z tabule steká voda a zostávajú na nej hnusné šmuhy, kvôli ktorým by som to celé musela robiť nanovo. A to nechcem. Vľavo hore dátum. Niekedy aj učivo, ktoré sa bude preberať. 


  • Dynamika hmotného bodu
  • Obraz zemianstva (Hviezdoslav, Kukučín, Vajanský, Kalinčiak)
  • Parížska mierová konferencia
  • Systém a fylogenéza živočíchov
  • Aristotelova logika a metafyzika
  • Kuželosečky
  • Man and nature
  • Wohnen
  • Gerundio
  • Claude Debussy
  • Zloženie roztokov 3
  • Determinácia psychiky
  • Monzúny, pasáty

A tak. Každú hodinu niečo iné. A písať a zotierať. A písať. A zotierať. A po veľkej prestávke všetky tie kosoštvorce a hákové kríže od dementných spolužiakov. Ach! A učitelia?! Tí niekedy zotierajú suchou špongiou. Ten prach sa šíri celou triedou. By som im ju naravala do tých ich múdrych úst! Zabite ma! Otras! Už nech je piatok!!! Nenávidím byť TÝŽDENNÍKOM!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára