streda 12. apríla 2017

82. Drahocennosť kryštálu je daná množstvom jeho plošiek. Rozprávanie

TÁŇA:

Napísala som veľmi krásny a emotívny príspevok o mne a mineráloch ale následne som sa stretla s kamarátom, ktorý je divadelným kritikom a ten mi v opojení poradil, že mám začať takto:

Minerály ma síce nezaujímajú, ale:

Zaujíma ma úplný balast a tým pádom si všímam, že:

1. Sme sa obliekli náhodne v tom istom tóne, to znamená, že môžeme spolu odvysielať správy

2. Že je rozdiel medzi scinknutím sa v poli medzi Nitrou a Moravcami a scinknutím sa v tôni sto metrovej sekvoje v arboréte.

3. Dnes je deň parkinsonovej choroby, ktorá sa prejavuje napríklad zmenšujúcim sa písmom.

4. Sibírske šamanizmy a ich spojitosť s Čechovom (vútorné zviera).

5. Sestra mu začína zháňať one night stand.

6. Dochádzajú mu historky.

7. Môj problém : čo spraviť so zatuchnutými páperovými perinami na chalupe. Vraj si mám k tomu pustiť LOJZO.

8. Život po tridsiatke (nie mojej).

Takže dúfam, že som odhalila dosť svojich lesklých plôšok - asi nie :)

Dobrú.

RADKA:


Vzácnejší je však ružový diamant, ktorého vzácnosť určujú seizmologické vlny. Tak to hovorili v rádiu keď som v nedeľu varila obed, ktorého časť bola príliš múčna na to, aby bola požívateľná. Nájsť však rozdiely medzi maniokovou múkou a tapiokovým škrobom je takmer nemožné. Je však možné, že sa to nedarí nájsť len mne a iní ľudia iných národov, v tom majú jasno jasnejšie (najjasnejšej jasnosti) než dnešný deň (a to je dokonca celkom iste viac než pravdepodobné). Mohla by som použiť aj nejaký lokálný príklad, ktorým by sa celá problematika ešte viac rozplynula, ale neurobím to a mám na to niekoľko dôvodov, ktoré si nechám pre seba. Nepredpokladám, že by to niekedy mohlo niekoho (onoho) zaujímať a pýtam sa seba samej (v duchu, v tichosti), či to vôbec zaujíma mňa. 

Odpoveď neznáma. Doba neznáma. Čas neznámy. Môžeme však predpokladať (opäť), že to tak nie. Môžeme sa zamyslieť nad tým, že všetky veličiny známe sú a takými aj ostanú. Nebudú sa ohýbať v priestore, nebudú sa skracovať ani naťahovať, nebudú špekulovať. Napokon už nebudú vôbec. To sa však vylučuje s predchádzajúcim postrehom (už už som napísala tvrdením, ale to by boli silné slová a tých sa ja stránim).

Pri pohľade cez neho sa svetlo rozloží, aby som si ho pohľadom mohla opäť zložiť (ako transformera?). 

Aj ja chcem nejakú superschopnosť! 



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára