pondelok 1. februára 2016

23. Ekológia. Poznámka.

TÁŇA:


Čo dnes znamená ekológia? 


#vegan #naturalbeauty #mydloveorechy #compostable #govegan #vegangirl #veganboy #eco #reuse #green #bio #nowaste #wasteless #diy #ecofriendly #healthy #homemade #coconutoil #noplastic #herbs #plants #mothernature #environment #ecology #eatbetter #yoga #knitting #handmade #plantbasedeater #glutenfree #savetheplanet #pohanka #meatfree   



RADKA:


V Indonézii sú vypaľované dažďové pralesy, aby mohla ich miesto zaujať iná plodina, a to palma, z ktorej sa následne získava zázračná komodita. Toto vypaľovanie vedie k rozsiahlym požiarom, ktoré sa nedajú regulovať, nie to ešte zastaviť. Ekologická katastrofa v priamom prenose sa odohráva len niekoľko tisíc kilometrov od našich európskych domovov. Stále ide o jednu planétu.

Až ma zaráža, kde všade sa palmový olej nachádza. Celkom ma začína desiť aj to, aké náročné je, sa mu vyhnúť. Podrobný prieskum zloženia každého kusu, ktorý chce človek hodiť do košíka je časovo náročný proces, ale jeho benefity sú viditeľné vlastne hneď. V už košíku je odrazu celkom pusto. Tento človek (Everyman) tak ušetrí a možno aj schudne.

Je otázne nakoľko sa informácie o tom, za čo môže tento tuk, šíri do sveta bežných konzumentov a neostáva uzatvorená vo svete aktivistov a ľudí, ktorým elementárne ekologické myslenie, nie je na míle vzdialené. Určité povedomie pozvoľna narastá, ale aj tak si myslím, že väčšina mykne plecom. Tým istým plecom totiž niekedy myknem aj ja, a to sa mi akosi nepozdáva resp. sa mi to vôbec nepáči. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára