utorok 31. januára 2017

74. Vnútorný monológ hráča ruskej rulety

RADKA:

Za chvíľu to príde. Šanca že sa dožijem prvých slnečných dní tohto roka je vyššia, než to, že sa mi mozog rozpleskne na bielu stenu. 1:6, to nie je márne. No a čo, v prípade, že to nevyjde, tak sem o pár rokov budú chodievať zástupy turistov, sledovať umelecké dielo, ktoré vytvoril život. Áno, život a nie ruka nejakého pochybného umelca. Možno bude pri tej škvrne aj ceduľa s mojim menom, možno pridajú aj príbeh. Dostane sa to na verejnosť, k širokým masám. Je možné, že sa budú o mne aj učiť! To preháňam...

Skôr ma asi niekde zakopu ako psa, ako odpad. Vyhodia ma za mesto na skládku a podpália. Nikto nebude poznať moje meno, nikto sa nikdy nedozvie dôvod mojej hráčkej vášne. Nikto. Ešte, že sa toho nedožila mama!

Šanca prežiť je vysoká!

Prídem tam, sadnem si na bedňu, pozriem sa im do očí a vezmem do ruky zbraň. Vhodím jeden, jeden jedíný náboj a mocne zakrútim. Priložím hlaveň ku spánku, najprv sa jemne, dotknem kohútika a následne stlačím. Padnem z bedne a všetci mi zatlieskajú. Inak to nesmie dopadnúť, nesmie! Vezmem si všetky prachy a zmiznem do iného štátu. Tam nikomu nepoviem odkiaľ mám toľko peňazí, ani odkiaľ som.

Stanem sa pekárom. Budem nadránom vstávať a piecť čerstvý chlieb pre celé mesto. Nie nie, radšej budem poštárom, poslom dobrých aj zlých správ. Ľudia si ma budú vážiť, vyrozprávajú sa zo svojich starostí. Takto budem mať prehľad o tom, čo koho trápi. Hm, v tom meste iste nikto nebude poznať pravidlá tejto hry. Môžem to tam rozbehnúť a pomôcť im vyvliecť sa z finančných problémov. Veď tu u nás to úspešne funguje už niekoľko rokov. Prečo by mal byť svet ochudobnený o túto príležitosť? Prečo by som ja, preživší, nemohol ďalej niesť toto posolstvo?

Šanca prežiť je vysoká!

TÁŇA:

Green park, Piccadilly. Sedem ráno. Hmla, dvanásť stupňov. Na strome oproti straka.

Môj byt. Večer. Líham si do postele a za susednou stenou, rovno pri mojej ruke je pravdepodobne inštalovaný radiátor, ohrevné teleso. Za stenou. Sála teplo až ku mne a ja ho pripúšťam a hrám sa s myšlienkou, že to vlastne ani nie je abstraktná vec to teplo. Takto k večeru sa rada upínam k podobným myšlienkam.

(Popevok)
Komu je viac fajn v tomto živote? Komu je viac fajn ako Tatiane? Komu je viac v tomto živote? Komu je viac fajn ako ako mne?

Dostávam sa do nálady, bola by škoda opustiť tento svet. Musím opustiť tento svet, indiánska uspávanka a negro spiritual. Blaho. Som rozodnutá.

Unsinkable in the water. Avalon sutra. As long as I can hold my breath.

Mať všetko rozhodnuté a byť úplne šťastná? To je len sen. Čistý kryštalický jazyk. Zrkadlo sebalásky. Mám peniaze na jablká a iné pochúťky. William Tell bez decka. Nezomriem. Ešte nie. Sága pokračuje.

Tibetské zvončeky. Tuc tuc tunc tunc. Buddhovská pentáda pokojných božstiev zaujala postoj blankytný. Vyber si kontinent, na ktorom sa chceš narodiť, milá Tatiana. Cítiš vôňu? Štrnásť ženských mien v ich strede nesie dvojhlásku.


Šesť ženských mien tu a teraz. Neumrela som. Padla za nás Ľudmila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára